ÁSZF letölthető pdf formátumban IDE kattintva.

INSPIRIADECOR.HU ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza Major Balázs e.v. (székhely: 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10., adószám: 56329685-1-22), mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett inspiriadecor.hu weboldal használatára vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket.

A vonatkozó jogszabály szerint a weboldal üzemeltető köteles az Általános Szerződési Feltételeket olyan módon hozzáférhetővé tenni, amely lehetővé teszi az igénybe vevő fogyasztó számára, hogy szükség esetén előhívja azokat.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítése egyúttal azt jelenti, hogy Ön ismeri, elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti a jelen Általános Szerződési Feltételeket. Csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha jelen dokumentum minden pontjával egyetért és tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmával, a honlap használatával, a termékeinkkel illetve a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merülne fel, vagy ha egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken.

 

A SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

 

Név: Major Balázs e.v.

Székhely: 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.

Levelezési cím: 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.

Elektronikus levelezési címe: info@inspiriadecor.hu (elsődleges), inspiriadecor@gmail.com

Nyilvántartási szám: 54966567

Adószám: 56329685-1-22

Telefonszám: +36 30 864 5793

 

Üzemeltető: Major Balázs e.v.

7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.

info@inspiriadecor.hu

telefonszám: +36 30 864 5793

Postázási cím: 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.

 

Tárhely szolgáltató adatai:
Rackforest Informatikai Kereskedelmi
Szolgáltató és Tanácsadó Zrt.

 

  1. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

 

A szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és kiemelten az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

 

  1. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  2. évi CLV. törvény a fogyasztó védelemről;
  3. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  4. évi LXXVI. törvénya szerzői jogról;

45/2014.(II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

151/2003.(IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

19/2014.(IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

 

A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a szerződő felekre külön kikötés nélkül is kötelező érvényűek.

 

1.1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

 

Az ÁSZF hatálya a szolgáltató weblapján történő jogviszonyokra terjed ki. Vonatkozik minden megrendelőre, aki a Major Balázs e.v. által üzemeltetett webáruházon keresztül szolgáltatást vesz igénybe. A szolgáltató és a megrendelő között létrejövő szerződés (megrendelés) tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek határozzák meg.

Ennek megfelelően a jelen ÁSZF tartalmazza a megrendelőt és a szolgáltatót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés (megrendelés) létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, iktatásra kerül/nem kerül, a későbbiekben visszakereshető/nem visszakereshető. Magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

 

1.2. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása.

 

Szolgáltató az ÁSZF módosítása esetén, a honlapon való közzététellel értesíti a megrendelőket. A közzététel kiterjed a módosítás hatályba lépésének időpontjára, mely időponttól a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF szövege olvasható a szolgáltató honlapján.

A szolgáltató fenntart magának minden jogot a Weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.

Tilos a weboldalon megjelenő termékek, tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül.

A webshop szerzői jogi védelem alatt áll, melynek jogosultja Major Balázs e.v.

 

  1. ADATKEZELÉSI SZABÁLYOK

 

Major Balázs e.v., mint szolgáltató kijelenti, hogy az általa üzemeltetett webáruház működésével kapcsolatos adatkezelése a jelenleg hatályos jogszabályok előírásainak mindenben megfelel. A megrendelők adatait a mindenkori hatályos, vonatkozó jogszabályok előírásainak figyelembevételével és betartásával kezelik.

A szolgáltató adatkezelésére vonatkozó szabályokat tartalmazó adatvédelmi tájékoztató folyamatosan elérhető a szolgáltató honlapján az alábbi lérhetőségen: https://inspiriadecor.hu/adatvedelmi-iranyelvek/

 

  1. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

 

3.1. Az inspiriadecor.hu webáruházban található termékek képezik a szolgáltató és a megrendelő közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termék oldalon találhatók. A megjelenített termékek online vásárolhatóak meg. A webshopban szereplő termékek árai forintban értendőek, a kiválasztott termék mindig bruttó ár. A megrendelt termékek ára tartalmazza a csomagolás költségeit.

 

3.2. Szolgáltató a webshopban termékek nevét, árát, a termék fontosabb adatait és rövid leírását, valamint fotót jelenít meg. A megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad a szolgáltató tájékoztatást. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a termék valóságos megjelenésétől, bizonyos esetben a képek csak illusztrációk. Akciós termékek esetén a szolgáltató tájékoztatja a megrendelőket az eredeti árról, a kedvezmény mértékéről, és az akció időtartamáról.

 

  1. REGISZTRÁCIÓ ÉS A RENDELÉS MENETE

 

4.1. A regisztráció és a megrendelés menetének ismertetése

 

A webshop használatát megelőzően valamennyi megrendelőnek lehetősége van regisztrálnia magát az oldalon. A regisztráció során a felhasználónak meg kell adnia e-mail címét. A rendszer automatikusan létrehoz egy jelszót, amit a belépés után meg lehet változtatni a regisztráció után, ha belépett.

A megrendelő a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba. Bejelentkezés után meg kell adnia nevét, telefonszámát, számlázási és szállítási adatait, vagy regisztráció nélkül egyből a vásárlásnál adja meg ezeket az adatokat, de ebben az esetben nem lesz fiókja. Megrendelő a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, és hozzájárul az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezeléshez. Ezt követően a honlapon szereplő termékekre kattintva választhatja ki megrendelő a megvásárolni kívánt terméket. Az egyes termékre kattintva találja a termék fotóját, árát, és az egyéb lényeges ismertetőjét. Ezt követően megrendelő a termékek darabszámát, illetve számát állíthatja be. Megrendelő a „Kosárba teszem” gombra kattintva helyezze a megvásárolni kívánt terméket a kosárba.

A megrendelt termék(ek) kosárba helyezését követően lehetősége van a kosár tartalmának megtekintésére és a termékek darabszámának ellenőrzésére.  A kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig szabadon módosítható.

A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat és ezen fázisban megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

Egyedi rendelések esetén a megrendelés menete e-mailben is történhet.

Az esetlegesen felmerülő adatbeviteli hibák kijavítására (pl. plusz termék választása, a termék törlése, az ár ellenőrzése stb.) is lehetősége van a megrendelőnek, még a rendelés véglegesítése előtt.

Adatbevételi hibák javításának lehetőségei:

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X” gombot.

A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a fogyasztó már el tudja végezni a módosítást.

Amennyiben a megrendelő nem kíván további terméket kiválasztani és kosárba helyezni, illetve adatot módosítani, úgy a „Megrendelés” gomb lenyomásával folytathatja, illetve zárhatja le a vásárlást. A szállítás díja minden esetben a termék kosárba helyezése után látható a kosár oldalon, ami automatikusan hozzáíródik és feltüntetésre kerül.

 

4.2. A rendelés véglegesítése, az ajánlattétel elfogadása

 

A jelen ASZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a megrendelő minősül ajánlattevőnek, a honlapon közölt információk nem minősülnek a szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.

A „Megrendelés” gomb megnyomásával megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni és nyilatkozata – a szolgáltató jelen ÁSZF szerint visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

Megrendelőt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben megrendelő ajánlatát szolgáltató a jelen ÁSZF –ben meghatározott módon nem igazolja vissza 48 órán belül a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A rendelés véglegesítése során a megrendelőnek nyilatkoznia kell arról, hogy megismerte és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, és tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

 

Elfogadó nyilatkozat:

„Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat és tudomásul veszem a szerződéssel járó fizetési kötelezettséget.”

 

  1. A RENDELÉS FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE

 

A véglegesített és sikeresen leadott megrendelésről a regisztráció során vagy regisztráció nélkül a rendelésben megadott e-mail címre szolgáltató elektronikus levelet küld, legkésőbb a megrendelő ajánlatának elküldését követő munkanapon, melyben a sikeres megrendelést visszaigazolja és jelzi a megrendelő felé, hogy a teljesítés hamarosan megtörténik. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-15 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, amely a következő napon kerül feldolgozásra. A megrendelést akkor lehet megtörténtnek tekinteni, amikor a szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mail a megrendelő számára megérkezik a regisztráció vagy a rendelés során megadott e-mail címre.

A megrendelések teljesítése a megrendelt termék ellenértékének szolgáltató bankszámláján való jóváírást követő első munkanapon kezdődik meg, és a termék elkészítését követően a rendelés során választott szállítási módnak megfelelően a GLS/Packeta/Foxpost/MPL csomagküldő szolgálat útján kerül kézbesítésre a megrendelő által megadott szállítási címre.

A teljesítési határidő 1-6 munkanap, melynek számítása a megrendelt termék ellenértékének a szolgáltató bankszámláján való jóváírást követő első munkanapon kezdődik, a teljesítési határidő utolsó napja a termék megrendelőhöz való kiszállítás napja.

A fent jelzett teljesítési határidő szolgáltatónál felmerülő bármilyen okból való meghosszabbodása esetén szolgáltató e-mailben értesítést küld megrendelő részére.

A megrendelések határidőben való teljesítésének feltétele továbbá az is, hogy a szállítási cím pontosan kerüljön megadásra megrendelő részéről. Pontatlan, vagy téves szállítási címből eredő késedelem, illetve kár megrendelő terhén marad.

 

  1. FIZETÉSI MÓDOK

 

A webáruházban megrendelt termékek esetén banki átutalással való fizetésre van lehetősége a megrendelőnek.

Amennyiben megrendelő a megrendelt termék értékét banki utalással kívánja kiegyenlíteni, úgy az „Előre utalás„ módot kell választania, és az utalás során meg kell adnia az alábbi adatokat:

Kedvezményezett bank neve és számlaszáma a rendelést követően kiküldött díjbekérőn van feltüntetve.

Kedvezményezett neve: Major Balázs

Fontos, hogy banki utalás esetén a megjegyzés rovatba írja be a megrendelő nevét és a rendelési azonosítót, vagy a díjbekérő sorszámát.

 

  1. SZÁLLÍTÁS MÓDJA ÉS KÖLTSÉGEI

 

A webáruházban megrendelt termékeket szolgáltató a GLS/Packeta/Foxpost/MPL csomagküldő szolgálattal kézbesíti megrendelő által megadott szállítási címre. A megrendelések pontos teljesíthetősége érdekében a megrendelő felelőssége olyan szállítási cím megadása, ahol a csomagkézbesítő szolgálat megtalálja.

Megrendelő minden esetben a szállító jelenlétében köteles a termék kézhezvételekor ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét. A csomag sérült állapota esetén megrendelő az átvételt megtagadhatja jegyzőkönyv egyidejű felvételével.

A termék jellegéből adódóan megrendelő köteles az átvett csomag tartalmát 48 órán belül megvizsgálni és a termék esetleges hibáját, vagy hiányos darabszámát a szolgáltatóval haladéktalanul közölni. A termék jellegéből adódóan a megvizsgálásra a terméket védő csomagolás megbontásával van lehetőség.

A házhozszállítás díja súlyalapú, így pontos összeget a termék kosárba helyezése után láthat a kosár oldalon, ami vásárlásnál automatikusan hozzáadódik a végösszeghez.

 

  1. ELÁLLÁS JOGA

 

Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a 29. § (1) bekezdés c pontja alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A webshopban megrendelt termékek esetén a grafikákban néhány mm-es eltérések lehetségesek a gyártástechnológia következtében. 100%-os precíziót szolgáltató nem tud vállalni, ezért szolgáltató az ebből adódó reklamációkat nem fogadja el.

Amennyiben az egyes gyártási szériák között valamelyik alapanyag összetétele a gyártótól függetlenül megváltozik, akkor az színárnyalatbeli eltérést okozhat, ezért a vevő tudomásul veszi, hogy a színek árnyalatban eltérhetnek a bemutatódaraboktól is, illetve utánrendelésnél is. Továbbá a promóciós képek esetében, illetve monitoron látottakhoz képest is előfordulhat színárnyalatbeli eltérés (RGB vs. CMYK színmód), ezért szolgáltató az ezekből adódó reklamációkat nem fogadja el.

Amennyiben nem biztos a színekben, rendeljen termékmintát.

Az alapanyagokat készen vásároljuk, azok speciális bevonatán gyártói információ szerint 2%-os arányban előfordulhatnak lakkhibák. A lakkhibás részeken, halványabb, vagy fehér maradhat a termék. A termékek teljes felületének 100%-os percizióval való nyomtatását szolgáltató nem tudja vállalni, ezért szolgáltató az ebből adódó reklamációkat nem fogadja el.

 

  1. GARANCIA (kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás)

 

Szolgáltató által gyártott a webáruházban értékesítésre kerülő termékek jellegéből, illetve felhasználásából adódó sajátosságok miatt a szavatossági jogok érvényesíthetősége érdekében az alábbiak betartására hívja fel megrendelők figyelmét:

– a megrendelt termék sérülésmentes csomagban való átvétele után megrendelő haladéktalanul bontsa ki a csomagot, ellenőrizze a leszállított termék darabszámát, méretét, a paneleket takaró védőfólia lehúzása után győződjön meg a termék minta, szín és minőség szerinti megfelelőségéről,

 

– amennyiben a terméken gyártási hibát észlel, vagy a termék darabszáma, mérete, színe, vagy a terméken nem a megrendelésnek megfelelő ábra látható, megrendelő haladéktalanul átvételtől számítva 48 órán belül jelezze szolgáltatónak e-mailben (info@inspiriadecor.hu), vagy postai úton tértivevényes levélben (Major Balázs e.v., 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.) a megrendelés adatainak, a kézhezvétel dátumának, valamint a megrendelő nevének megadásával;

 

– szolgáltató felhívja megrendelő figyelmét, hogy a terméket csak az esetleges hibákra vonatkozó alapos átvizsgálás után vegye használatba, miután meggyőződött arról, hogy a termék hiba mentes, illetve a megrendelése adatainak (méret, szín, minta) mindenben megfelelő.

 

– szolgáltató kifejezetten kizárja felelősségét minden olyan káresemény bekövetkezése esetére, amelyet megrendelő a termék használata során magának, vagy harmadik személynek okozott és amely a termék használatára vonatkozó szakmai szabályok megsértéséből, vagy a nem rendeltetésszerű használatból adódnak;

 

– szolgáltató nem vállal felelősséget a termék nem rendeltetésszerű kezelése, használata (vágás, törés, ragasztás, nagyon magas hőhatás, karcolás, erős, maró tisztítószerek használata) miatti rongálódásból bekövetkezett károkért, megrongált terméket szolgáltató nem cserél ki.

 

Szolgáltató hibás teljesítése esetén megrendelőt (felhasználót) a vonatkozó jogszabályok alapján kellékszavatosságból, termékszavatosságból, valamint jótállásból fakadó jogosultságok illetik meg szolgáltatóval szemben.

 

A fogyasztó az alábbi visszaküldési űrlap kitöltésével (www.inspiradecor.hu/visszakuldes) és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával gyakorolhatja termékszavatossági vagy kellékszavatossági jogát. A kitöltött űrlapot e-mailben az info@inspiriadecor.hu e-mail címre küldje el, vagy postai úton a Major Balázs, 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10. címre adja fel.

Hibás teljesítés esetén megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági jogot, vagy termékszavatossági jogot érvényesíthet. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Megrendelőt a jótállásból fakadó jogosultságok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik, de ugyanazon hiba miatt egyszerre, egymással párhuzamosan szavatossági és jótállási igényt nem érvényesíthet.

 

Kellékszavatossági igény alapján megrendelő választása szerint kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha megrendelő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a szolgáltató költségére megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségeit azonban megrendelőnek kell viselnie, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.

Megrendelő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Megrendelő kellékszavatossági igény érvényesítése esetén köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az eladó nyújtotta.

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy a megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatossági igény alapján megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését kérheti. Megrendelő a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával, vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti.

A termék akkor tekinthető hibásnak, ha nem rendelkezik gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal, vagy nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek.

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját megrendelőnek (felhasználónak) kell bizonyítania.

Megrendelő ingó dolog (termék) hibája esetén eldöntheti, hogy a korábban ismertetett kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesít.

Termékszavatossági igényét megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

 

Jótállás jogával hibás teljesítés esetén megrendelő (felhasználó) a 151/2003.(IX.22.) számú Kormányrendeletbe foglalt rendelkezések alapján élhet. A vonatkozó jogszabály alapján szolgáltató tartós fogyasztási cikkre 2 év jótállásra köteles. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a termék megrendelő részére való átadás napján kezdődik. Jótállási igény érvényesítése esetén a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítése után keletkezett.

A jótállási határidő, ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

A jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását.

Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

  1. PANASZÜGYINTÉZÉS

 

10.1. A panasz ügyintézési lehetőségek

 

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékekkel kapcsolatos panaszt megrendelő emailben és postai úton is benyújthatja a webáruház üzemeltetője részére. Szolgáltató az írásban hozzá érkező panaszra köteles írásban érdemben válaszolni és 30 napon belül a megrendelő részére elküldeni.

Amennyiben szolgáltató a megrendelő panaszát nem tartja jogosnak, úgy azt köteles megindokolni. Továbbá köteles írásban tájékoztatást adni megrendelő részére arról, hogy panaszának jellege szerint milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésére.

Megrendelő a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

LEVELEZÉSI CÍM: Major Balázs, 7720 Pécsvárad, Zengővárkonyi utca 10.

E-MAIL: info@inspiriadecor.hu

Szolgáltató a hozzá beérkezett panaszt lehetőség szerint a leggyorsabban megvizsgálja, és 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.

A megrendelő részére küldött válasz másolati példányát, illetve a felvett jegyzőkönyvet 5 évig megőrzi.

 

10.2. Fogyasztóvédelmi hatóság

 

A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes

Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.

A fogyasztó a békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

– a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

– annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;

– ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

– a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amelyek alátámasztják saját álláspontját;

– a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;

– a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;

– tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.

– végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk megrendelőket, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

 

10.3. Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

https://bekeltetes.hu/

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

(Baranya, Somogy, Tolna)

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154

Weboldal: www.baranyabekeltetes.hu

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

(Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád)

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési címe: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek), (46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)

Weboldal: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési címe: 1253 Budapest, Pf. 10.

Telefonszáma: 36 (1) 488-2131

Weboldal: www.bekeltet.bkik.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

(Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun, Békés)

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 549-392

Weboldal: www.bekeltetes-csongrad.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

(Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém)

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Elnök: dr. Csapó Csilla

Weboldal: www.bekeltetesfejer.hu

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

(Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala)

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A

Levelezési cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A

Telefonszáma: (96) 520-217

Elnök: dr. Bagoly Beáta

Weboldal: www.bekeltetesgyor.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

(Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg)

Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710, (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Weboldal: www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu, Nemes.Brigitta@hbkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Levelezési címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4. em. 2.

Telefonszáma: (1) 792-7881

Fax száma: (1) 792-7881

Weboldal: www.pestmegyeibekelteto.hu

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

10.4. Bírósági eljárás 

 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

az eljáró bíróságot a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

10.5. Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

http://www.bekeltetes.hu

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

 

  1. ADATVÉDELEM

 

A szolgáltató adatkezelési tájékoztatója az alábbi oldalon érhető el:

 

https://inspiriadecor.hu/adatvedelmi-iranyelvek/

 

Pécsvárad, 2025. jan. 13.

Major Balázs e.v.